Saturday, May 16, 2009

41. Guru

Selamat Hari Guru. Tanpa guru, kita tidak akan ke mana mana. Tiada ilmu yang boleh digarap sendiri tanpa ada guru yang mengajarnya.
Terima kasih kepada Cikgu Asmat ( SK Ayer Lanas ) yang mengajarku membaca, Cikgu Yusof ( SK Ayer Lanas ) yang mengajarku mengenali Bahasa Inggeris, Ustaz Adnan ( SK Ayer Lanas ) yang mengajarku mengenali hakikat untuk mengingati Allah, Ustaz Harun ( SK Ayer Lanas ) yang mengajarku mengenali huruf jawi ( walaupun sehingga hari ini aku masih tidak dapat mengeja perkataan " terowong " dalam Jawi ), Cikgu Ibrahim Tomong ( SMK Kamil ) yang membuatkan aku sedikit minat kepada mata pelajaran Sains, Cikgu Azizah ( SMK Kamil ) yang selalu menyuruh aku melukis peta masa pelajaran Geografi, Cikgu Madihah ( SM Teknik Terengganu ) yang selalu menyebut nama aku sebagai contoh kepada pelajar lain dalam mata pelajaran Bahasa Malaysia dan semua guru guru lain sepanjang aku menjadi pelajar di SK Ayer Lanas, SMK Kamil dan SM Teknik Terengganu kerana anda semua sanggup menjadi lilin untuk menerangi orang lain.
Begitu juga dengan pensyarah di UTM KL, Uitm Kelantan, Uitm Dungun dan Uitm Shah Alam. Semoga Allah membalas jasa jasa anda di dunia dan akhirat.
Tak ketinggalan untuk Mak dan Chek yang telah menjadi guru dengan memberi panduan tentang kehidupan sejak kecil hingga sekarang. Syabas.

No comments:

Post a Comment