Saturday, April 25, 2009

35. Emak vs Emak Mertua

Sepanjang minggu lepas, aku bergegas ke Kuala Lumpur. Emak sekali lagi dihantar ke Hospital Ampang kerana mengalami masalah pernafasan. Paru parunya telah dimasuki makanan yang tidak hadam. Rupa rupanya pesakit stroke juga akan menghidapi komplikasi pernafasan akibat makanan pejal.
Seminggu emak dirawat di sana dan terimakasih dan syabas kepada anggota Hospital Ampang yang cekap dan berhemah dalam memberikan rawatan kepada pesakitnya.
Kami adik beradik bergilir gilir menjaga emak, dan syukurlah kerana ramai juga yang prihatin melawat emak walaupun berada jauh dari kampung halaman.
Manakala pada masa yang sama, emak mertuaku juga di masukkan ke Hospital Ampang Puteri kerana mengalami masalah paru paru berair. Kami sekeluarga sempat menjenguk beliau dan "Ibu" juga sempat menjaga emaknya walau pun sekejap.
Alhamdulillah, beliau beransur sembuh setelah doktor mengeluarkan cecair yang berwarna kehitaman dari paru parunya.
Di samping itu juga, Yaya sempat menjengah ke Pamiran Buku di PWTC. Walaupun kesempitan masa, aku turuti juga kemahuannya ke sana demi ilmu.
Dapatlah dia membeli buku buku cerita untuk di senaraikan dalam Projek Nilam sekolahnya.
Di satu sudut, Yaya telah menjalani IQ test yang khabarnya membolehkan semua anggota pemikiran berfungsi seperti otak, mata dan tangan. Namun, tidak mampu aku membelinya kerana harganya RM1000 lebih. Cuba saja di situ.

2 comments:

  1. Wa....aku baru masuk blog ko ler....

    ReplyDelete
  2. TQ Pul, kalau nak dengar cerita aku...jengok jengoklah selalu. Nak bercerita macam dulu, dah jauh dah.

    ReplyDelete