Thursday, April 2, 2009

31. Kali Pertama

Hari ini kali pertama aku membuat repot di Balai Polis. Ini adalah ekoran semalam, aku menerima tetamu tanpa diundang datang kerumahku memaklumkan bahawa isteri aku membuat fitnah ke atas isterinya. Dia memberitahu isteri beliau sekarang ini takut untuk keluar rumah ekoran fitnah yang dibuat oleh isteriku. Aku tanya kembali, kalau isteri kamu tidak bersalah mengapa takut mahu keluar. Di sini perangkap ku menjadi. Nyata, isteri beliaulah yang bercakap bohong.

Dan pada hari ini, atas nasihat seorang rakan aku segera ke Balai Polis Sitiawan untuk membuat repot polis demi keselamatan anak dan isteri aku di rumah sepanjang aku bertugasan untuk organisasi yang membayar upahku.

Aku cuma berpegang kepada janji Allah yang sentiasa bersama mereka yang bercakap benar.

2 comments: