Monday, March 2, 2009

23. Tertukar.

Hari ini aku sepatutnya memakai baju putih ke pejabat kerana aku bertugas sebagai PO di Mahkamah Majistret Seri Manjung. Tetapi aku tertukar memakai baju oren dan kejadian ini hanya di sedari jam 9.30 a.m. Opps, sudah lewat. Dahla kes yang bakal disebut belum di teliti lagi. Haru.

Bergegas aku menelefon petugas di mahkamah memaklumkan kelewatan aku. Balik rumah terus tukar baju dan memandu dengan selaju lajunya ke mahkamah. Pabila sampai, berpeluh peluh di panggil Tuan Majistret ke kamarnya. Kelam kabut cari OKS, buka fail terus di baca pertuduhan. OKS mengaku salah..lega. Dan dengan syukurnya memohon kemaafan kepada Tuan Majistret. Nasib baik, tuan ok dan siap senyum lagi. Usai sebutan kes, minum di kantin mahkamah. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment