Sunday, February 8, 2009

19. Benarkah ?


Pada 5.2.2009, aku bertugas rasmi ke sebahagian daerah di negeri Perak ini. Sepanjang perjalanan sejauh 275km pergi balik, banyak sungguh perjalananku bertembung dengan kenderaan rasmi polis. Oh rupanya, sejarah terbentuk pada hari ini bagi politik negeri Perak.


Alhamdulillah, tugasanku akhirnya selesai walaupun kebanyakan premis yang aku lawati merupakan premis yang cukup meloyakan untuk aku memasukinya seperti restoran diatas.
Manakala ini pula merupakan premis yang menempatkan seorang petugas yang kurasa cukup berusia umurnya, seorang perempuan Tionghua yang agak sombong bila berurusan denganku.


Walaubagaimanapun, di premis ini aku menjumpai peralatan antik iaitu sebuah " cash register " yang usianya menjangkau lebih dari 50 tahun. Kelihatannya sungguh menarik perhatianku kerana ia masih lagi berfungsi.


Dan sesungguhnya sepanjang perjalanan dan pertemuan dengan penduduk Perak, mereka menyatakan kekesalan dengan apa yang berlaku dengan senario politik semasa Perak.....dan benarkah rakyat marah dengan MB ( hijau ) atas keengganan beliau untuk meletak jawatan? Jawapannya dari 24 orang yang kutemui pada hari ini....mereka bukan marah pada HIJAU tapi pada BIRU.

1 comment:

  1. AchMOS MARAVILHOSO SEU PAIS, CREIO QUE dEUS FEZ A NATUREZA MUITO LINDA E SEU PAÍS TAMBÉM OLHA EU SOU CRISTAO E GOSTARIA DE DEIXAR ESTA MENSAGEM PARA TODOS VOCE.

    jESUS CRISTO AMA VOCS, NÃO IMPORTA AS DIFICULDADES ELE SEMPRE TE AJUDARÁ. UM ABRAÇO A TODOS FIQUEM COM DEUS O DEUS DE TODO O UNIVERSO.

    www.casadeoracaocrista.blogspot.com

    ReplyDelete